A Zalando online divatáruház 2022-ben lép be a magyarországi piacra

Gazdaság

A Zalando online életmód- és divatáruház még az idén piacra lép Horvátországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Szlovákiában és Szlovéniában, Magyarországon és Romániában pedig jövőre, ezáltal a társaság már 25 országban lesz jelen.

A vállalat hosszú távon arra törekszik, hogy kiszolgálhassa a hozzávetőlegesen 450 milliárd euró értékű teljes európai divatpiac 10 százalékát.

A közlemény szerint tavaly a Zalando árbevétele 8 milliárd euró volt, az előző év azonos időszakához képest 23,1 százalékkal nőtt, idén pedig éves szinten 24-29 százalékos árbevétel növekedéssel, 9,9-10,3 milliárd euró bevétellel számolnak.

Hozzátették, hogy a vállalat 2021-ben 350-400 millió euró értékű tőkeberuházással fejleszti logisztikai infrastruktúráját, valamint technológiai platformját.

A Zalando fontos része számos márka, üzlet és kiskereskedő digitális értékesítési stratégiájának, tavaly a negyedik negyedévében a Zalando partner programja 24 százalékot tett ki a webshop teljes forgalmából. Tavaly év végéig több mint 2400 üzlet csatlakozott a platformhoz a programon keresztül, és 2021 február végére ez a szám meghaladta 3400-at.

A Zalandot 2008-ban, Berlinben alapították. A vállalat 38 millió aktív vásárlóval rendelkezik és 17 piacon van jelen. Termékei között megtalálhatóak a ruhák, cipők, divatkiegészítők és szépségápolási cikkek.

MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük