Hatalmas kihívás a KKV-knak a digitalizáció, de van megoldás

Gazdaság

Január elsejével az új kereskedelmi és adójogi változások miatt a kis- és középvállalkozások digitalizációja intenzívebbé válik, mivel az adatszolgáltatási kötelezettségen túl megnő a bankkártyaterminált üzemeltetők és az online pénztárgépet használók köre. A változás azonban lehetőséget is rejt magába a CMO24 szakértője szerint, aki úgy véli, az innovatív pénzügyi megoldások hatalmas segítséget nyújtanak a kötelezettségek betartásának gördülékenyebbé tételében.

Fontos változásokkal kell számolni

  1. január 1-től új adójogi és kereskedelmi szabályozások lépnek életbe, amelyeknek a kis-és középvállalkozásoknak megfelelni immáron nem csupán ajánlatos, hanem kötelességük is. Az egyik ilyen fontos változás, hogy jövő év elejétől tovább szigorodnak a vállalkozók adatszolgáltatási kötelezettségei, melynek értelmében a számlakibocsátóknak a magánszemélyek számára kiállított számlákról, közösségen belüli, és export adómentes termékértékesítéseiről is adatot kell szolgáltatniuk a Nemzeti Adó- és Vámhivatal felé.

„Mindemellett pedig kormányzati döntés született a készpénzmentes fizetési lehetőség széleskörű biztosításáról is” – mutat rá Várkonyi Gábor, a CMO24 vezérigazgatója. Hozzáteszi: ez azt jeleni, hogy 2021. január elsejétől minden pénztárgép-kötelezettnek azonnali fizetési rendszerrel vagy bankkártya terminállal kell majd rendelkeznie annak érdekében, hogy a vásárlók számára biztosítani tudja a készpénzmentes fizetés lehetőségét.

Ez utóbbinak az elmúlt fél évben egyre nagyobb relevanciája lett, s bár a bankkártyás vagy paypassos fizetések száma folyamatosan nőtt, a pandémia még inkább felgyorsította a digitális fizetési megoldások térnyerését.

 

Kihívás helyett lehetőség a hatékonyabb működésre

Ahhoz, hogy a KKV-k tagjai meg tudjanak felelni a jogszabályban rögzített kötelezettségeiknek, bankkártyaterminált szükséges igényelniük, melyet online pénztárgép használatával kell kiegészíteniük. Míg bankkártyaterminált bármelyik kereskedő vagy szolgáltató igényelhet, az online pénztárgép használatára kötelezettek körét a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendelete (48/2013.(XI.15.)) rögzíti.

„Ennek értelmében online pénztárgépet kell üzemeltetniük a gyógyszertáraknak, az egyes kiskereskedelmi, vendéglátási, szálláshely-szolgáltatási, kölcsönzési, javítási tevékenységet folytató adóalanyoknak, üzleteknek, mozgóboltoknak, valamint a nagykereskedelmi tevékenységet folytató adóalanyonak és üzleteknek a kiskereskedelmi értékesítésük vonatkozásában” – sorolja a CMO24 vezérigazgatója. Várkonyi Gábor szerint az életbe lépő változások elsőre kifejezetten megrémítik a kis- és középvállalkozásokat, pedig vannak már olyan innovatív megoldások, amelyek ezekre az adminisztrációs és digitális fizetésekkel kapcsolatos kihívásokra jó választ tudnak adni. Éppen ezért azt javasolja a KKV-knak, tájékozódjanak a témában.

„A pénzügyi megoldásokat kínálók piacon ma már elérhető olyan komplex szolgáltatás, amely segítségével a vállalkozás jogszerű működéséhez szükséges összes kötelező elemet egy helyen be lehet szerezni legyen szó, online számlázásról, online pénztárgépről, vagy bankkártya terminálról”- húzza alá. A szakértő úgy véli, érdemes olyan lehetőséget választani, amelyik felhőalapú, így a kisvállalkozók saját maguk is valós időben tudnak adatokat szolgáltatni a digitális tárhelyre, hogy aztán ezeket az adatokat bárhol, bármikor elérhessék akár számítógépen, akár táblagépen vagy okostelefonon keresztül.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.