Már július végén megkezdi az Uniqa a Green Holidays megalapozottan igényt érvényesítő károsultjai részére az elmaradt vagy meghiúsult utazások után járó kifizetéseket úgynevezett szolgáltatási előleg formájában – közölte az Uniqa az MTI-vel szerdán.
A közlemény emlékeztet: a Green Holidays Kft. a nemzetközi utazásszervezői tevékenységére az Uniqa-val kötött kezesi biztosítási szerződést, ez alapján 500 millió forint erejéig vállalt vagyoni biztosíték nyújtást a biztosító.
Az Uniqa számára egyértelművé vált a kárbejelentések alapján, hogy ezek a vállalt 500 millió forintos keretet kimerítik. A legfontosabbnak nevezte a biztosító, hogy megállapítsa az összeg jogszerű elosztását, és a szolgáltatásuk a lehető leghamarabbi eljuttatását a károsultakhoz, így már július végén elkezdik a kártalanítást.
Hangsúlyozták: első prioritásként minden Magyarországra hazautazni szándékozó Törökországban szükséghelyzetbe került utas részére biztosították a hazajutás lehetőségét. Összesen 734 utast hoztak haza, 20 különböző törökországi szállodából, 3 nap alatt, 4 chartergéppel, melyeket külön erre az útra szerveztek.
A hatályos jogszabályok alapján a biztosító szolgáltatása kizárólag azokra az utasokra vonatkozik, akik a Green Holidays Kft.-vel, mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a Green Holidays Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül. A biztosító kizárólag a Green Holidays Kft.-vel, mint utazásszervezővel kötött utazási szerződések esetén tud és köteles helytállni – közölték.
Mint írták, eszerint ebbe a körbe a ténylegesen a Green Holidays Kft. által utazásszervezőként összeállított, utazási csomagban értékesített utak tartoznak, ezek azok, melyek az Uniqa által vállalt kezesi biztosítási fedezet hatálya alá esnek. Az ebbe a csoportba tartozó utasok legfeljebb a megkötött utazási szerződésben szereplő összeg erejéig jogosultak az elmaradt vagy meghiúsult utazásaikkal kapcsolatban a biztosító szolgáltatását igényelni.
A biztosító a kormányhivatallal való egyeztetésen elhangzottak alapján törekszik arra, hogy az ebbe a kategóriába eső, megalapozottan igényt érvényesítő utasok részére a lehető legkorábban megkezdje a kifizetéseket.
Honlapjukon az adatokat folyamatosan frissítik. Az ügyfelek nyomon követhetik az 500 millió forintos keretösszeg alakulását a következő felületen: http://www.uniqa.hu/greenelszamolas.
Céljuk, hogy mindenki számára egyértelmű legyen, pontosan mennyit és mire fordítottak. Javasolják, hogy azok a károsult utasok, akik nem a Green Holidays Kft.-vel szerződtek, és az utazási szerződésükön sem ez a kft. szerepel, mint utazásszervező, ők az utazási szerződésen/utazásközvetítői szerződésen utazásszervezőként/utazásközvetítőként feltüntetett partnertől kérjenek tájékoztatást a befizetett előlegek és részvételi díjak visszafizetéséről.
Az Uniqa Biztosítónál a kárügyek feldolgozása továbbra is folyamatosan zajlik. Megalapozott kárigény esetén a pozitív válasszal egyidejűleg az előleg kifizetését is elindítják, ellenkező esetben elutasító levélben értesítik az érintetteket. A már beküldött igényekkel kapcsolatban más teendője az érintetteknek nincs – közölték. A Green Holidays Kft. július 2-án, vasárnap kora este jelentette be fizetésképtelenségét.